Egy amerikai egyetem átfogó kutatást végzett a szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatban. A teszt azt vizsgálta, hogy hogyan lehetne rávenni az embereket, hogy aktívabban szelektáljanak. 

A kísérletben résztvevőknek 3 reklámot mutattak be: az első egyszerűen egy figyelemfelhívás a szelektív hulladékgyűjtésről, a második bemutatta milyen új termékeket készítenek az újrahasznosított anyagokból, a harmadik pedig azt mutatta, hogyan lehelnek új életet a kidobott dolgokba.

Az első reklám láttán a kutatásban résztvevők fele, míg a második és harmadik láttán 80 százalékuk gyűjtötte szelektíven a hulladékot.
A kutatás eredményét Google hirdetésekkel is alátámasztották: sokkal többen kattintottak az innovatív reklámokra. 

A kutatók szerint újabb stratégiákat kellene kidolgozni a szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítésére, ugyanis a régiek már elavultak.